Da bi bili u samom vrhu modni kreatori su spremni na svakakve poteze,
čak i na one koji nisu baš zadivljujući. Seks i moda su usko povezani i
jednostavno ne mogu jedno bez drugog. Industrija koja se bavi modom
često za reklamne kampanje uzima atraktivne modele i imamo priliku da
vidimo seksualne poruke kao reklamu za njihov proizvod. To je svakako
nešto što ljudima privlači pažnju, jer su to svetski poznati kreatori i
brendovi koji su van pornografske industrije, ali često dođe i do
zabrane istih reklama baš zbog neprimerenosti. Ovde imate priliku da
vidite samo deset kampanja na koje niko nije ostao imun, od kojih su
neke bile oštro iskritikovane, a neke čak i zabranjivane.
Poznati modni dizajner Tom Ford nikada nije odbio mogućnost
da šokira javnost. Skoro svaka njegova reklamna kampanja nosi u sebi
seksualnu poruku, ali nijedna nije uspela da uzdrma javnost kao parfem
“Tom Ford for men’’. U ovoj reklamnoj kampanji pozira ženski model,
kojoj između butina i golih grudi stoji bočica parfema.
Jedan od najpoznatijih brendova na svetu United Colors of Benetton
važi za jedan od brendova koji iz godine u godinu praveći reklamne
kampanje imaju za cilj da provociraju javnost, tako je i bilo 2011.
godine sa kampanjom pod nazivom “UnHate’’. Inače, prodavnice te
kompanije u Parizu bile su ukrašene kontroverznim fotografijama
političkih i verskih lidera koji se ljube. Imali su za cilj mir u svetu i
to da prestanu da ne mrze ljudi koji su druge nacionalnosti, vere ili
seksualnog opredeljenja. Ova reklamna kampanja je baš simpatična, zar
ne?
Međutim, nije Benetton jedini brend koji stalno provocira javnost, Sisley
je za petama i zaista konstantno iznenađuje i šokira javnost. Na
internetu se pojavljuju i lažne reklame ovog brenda. U ovoj kampanji za Sisley vidimo kravlje mleko razliveno po licu modela. Sumanuto, rekao bih.
Jedna od najpopularnijih modnih kuća Gucci, poznata je po
eksentričnim reklamama koje zahtevaju pažnju. Jedna od takvih jeste ona
gde ženski model stoji naslonjen na zid, gde spuštajući donji veš
pokazuje stidne dlačice koje su obrijane u obliku sloga G, zaštitnog
znaka poznate modne kuće, dok muškarac kleči pred njom i gleda u logo.
Još jedna u nizu uvredljivih reklama jeste ona za brend Dolce & Gabbana,
na kome polunag muškarac drži ženu na podu, dok se iznad njih nalaze
tri nezaintersovana muškarca. Ova reklama je bila zabranjena u mnogim
državama i okarakterisana kao seksualno nasilje i spuštanje žene na niži
nivo.
Još jedna kampanja koja je okarakterisana kao izuzetno kontraverzna
jeste ona gde Sofi Dahl (Sophie Dahl) za parfem “Opium’’ pozira naga u
veoma izazovnoj pozi. Reklama, koja se neko vreme pojavljivala na
bilbordima, gde mogu da vide i deca te je okarakterisana kao
degradirajuća za žene i kao suviše provokativna da bi se nalazila na
bilbordima.
Još jedna modna kuća kuja je poznata po tako reći pornografskim
kampanjama. Samim tim što fotografišu modele amatere i porno zvezde.
Kada bi izdvajali listu najkontraverznijih reklamnih kampanja ove kuće
izbor bi bio jako težak, tako da sam izabrao samo jednu od mnogih.
Još jedna u nizu kontraverznih kampanja je upravo ova, za modni brend Calvin Klein u kome Lara Stone pozira sa tri muška modela. Opisali su je kao neprikladnu i neprimerenu.
Na prvi pogled ova reklama nema ništa provokativno u sebi. Ali, kada shvatimo jednu stvar i postavimo sebi pitanje; Ko je ovo dete i zašto ovako provokativno drži parfem između nogu? To je razlog zašto je reklama bila zabranjena, jer i Dakota Fanning, koja je u to vreme imala sedamnaest godina izgleda kao četrnaestogodišnjakinja, što je još više zastrašujuće.
Na prvi pogled ova reklama nema ništa provokativno u sebi. Ali, kada shvatimo jednu stvar i postavimo sebi pitanje; Ko je ovo dete i zašto ovako provokativno drži parfem između nogu? To je razlog zašto je reklama bila zabranjena, jer i Dakota Fanning, koja je u to vreme imala sedamnaest godina izgleda kao četrnaestogodišnjakinja, što je još više zastrašujuće.
Jedna od prvih reklama koje su šokirale svet bila je reklama za džins Calvin Klein.
’’Želite li da znate šta se nalazi između mene i mojih Kelvinki? Ništa”
kaže petnaestogodišnjakinja koja se tada pojavljuje u reklami. Da li
su takve reklame pomogle ovoj modnoj kući da stekne status velike modne
kuće ili nešto drugo?
Inače, ovaj tekst sam svojevremo napisao za RagMag magazin, međutim mislim da je došlo krajnje vreme da ga uvrstim na svoj blog.
Do sledećeg,
S.
Amazing issues here. I'm very satisfied to see your post. Thanks so much and I am looking ahead to contact you. Will you kindly drop me a e-mail?
ReplyDeleteMy blog モンスター イヤホン